Stopień I
FAQ
1. Kiedy rozpocznie się rekrutacja na studia I stopnia?
Termin rozpoczęcia rekrutacji na studia I stopnia jest zaplanowany na:
– maj 2023 r. – dla studiów I stopnia na kierunku architektura,
– czerwiec 2023 r. – dla studiów I stopnia na pozostałych kierunkach.
Szczegółowy harmonogram rekrutacji zostanie podany do wiadomości publicznej do 16 maja 2023 r.
2. Na ile kierunków mogę się zrejestrować?
kandydat na studia I stopnia będzie miał możliwość dokonania elektronicznej rejestracji na cztery kierunki studiów, przy czym rejestracja na studia o tej samej nazwie ale prowadzone w różnej formie (stacjonarnej i niestacjonarnej) wymaga dwóch osobnych rejestracji (dodatkowo w ostatnim dniu elektronicznej rejestracji na studia niestacjonarne kandydat będzie miał możliwość dokonania piątej rejestracji ale TYLKO na studia prowadzone w formie niestacjonarnej). Każda rejestracja jest niezależna i wiąże się z koniecznością wniesienia osobnej opłaty rekrutacyjnej.
3. Ile wynosi opłata rekrutacyjna?
Opłata za przeprowadzenie rekrutacji na studia I i II stopnia rozpoczynające się na Politechnice Krakowskiej w roku akademickim 2022/23 wynosiła:
150 zł – na kierunkach: architektura, architektura krajobrazu i inżynieria wzornictwa przemysłowego (*w przypadku kandydatów rekrutujących się na kierunek inżynieria wzornictwa przemysłowego na podstawie egzaminu wstępnego zdawanego na Politechnice Krakowskiej – 150 zł, w przypadku kandydatów rekrutujących się na podstawie egzaminu wstępnego zdawanego na Akademii Sztuk Pięknych – 85 zł); 85 zł – na pozostałych kierunkach.
4. Czy przed rozpoczęciem studiów wymagane są badania lekarskie?
Obowiązek wykonania badań lekarskich dotyczy tylko kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunek nanotechnologie i nanomateriały prowadzony na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Fizyki oraz na wszystkie kierunki prowadzone na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej. Skierowania na badania wydaje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna kandydatom zakwalifikowanym do wpisu na listę studentów.
5. Czy jako laureat olimpiady mogę liczyć na dodatkowe punkty rekrutacyjne?
6. Jak otrzymać miejsce w akademiku?
Osoby przyjęte na I rok studiów I i II stopnia na PK są przyznawane na podstawie osobom, które złożą odpowiedni wniosek poprzez Wirtualny Dziekanat w okresie przewidzianym w regulaminie przyznawania miejsc. Zazwyczaj wnioski składa się na początku września. Informacje o zasadach i trybie przyznawania miejsc są publikowane na stronie Osiedla Akademickiego PK: http://www.akademiki.pk.edu.pl/
W Regulaminie znajduje się także cennik.
7. Czy jest możliwość rozpoczęcia studiów w trybie niestacjonarnym, a potem przeniesienie się na studia stacjonarne?
Tak, jest taka możliwość. Zazwyczaj po zaliczeniu pierwszego semestru (ale regulaminy na poszczególnych Wydziałach mogą stanowić inaczej). Można się przenieść za zgodą Dziekana. Szczegóły w Regulaminie studiów: https://www.pk.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2323&catid=47&Itemid=1006&lang=pl
8. Jakie zdjęcie należy dołączyć podczas elektronicznej rejestracji?
Podczas dokonywania elektronicznej rejestracji kandydaci zobowiązani są do dołączenia pliku zawierającego elektroniczną wersję fotografii w formacie JPG, o wymiarach 236 x 295 pikseli ±3 piksele. Zdjęcie powinno być wykonane zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych: https://obywatel.gov.pl/wyjazd-za-granice/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu.
9. Zapomniałem UID/hasła do swojego konta. Jak je odzyskać?
Proszę sprawdzić wiadomość e-mail, potwierdzającą ukończenie procesu rejestracji. W drugiej kolejności proszę skorzystać z opcji przypominania UID/hasła na stronie elektronicznej rejestracji. Jeżeli odzyskanie danych się nie powiedzie, proszę skontaktować się z właściwą komisją rekrutacyjną.
10. Czy powinienem wysłać potwierdzenie przelewu e-mailem?
Nie. Nie należy wysyłać potwierdzenia przelewu ani pocztą elektroniczną ani zwykłą.
11. Gdzie znajdę informację o tym, że zostałem zakwalifikowany/wpisany na listę studentów?
Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne nadają kandydatowi odpowiedni status, który informuje o tym, czy został np.:
– zakwalifikowany do wpisu,
– oczekuje na kolejne postępowanie kwalifikacyjne;
– wpisany na listę studentów;
– nieprzyjęty itd.
Oprócz tego, w programie do elektronicznej rejestracji w zakładce „ogłoszenia” (widocznej po lewej stronie na koncie Kandydata) komisja zamieszcza odpowiednie listy według numerów UID, nadanych kandydatom podczas rejestracji.
12. Kiedy mogę złożyć wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej?
Opłata za przeprowadzenie rekrutacji podlega zwrotowi w przypadkach:
1) nieuruchomienia kierunku lub specjalności;
2) nieuwzględnienia kandydata w postępowaniu kwalifikacyjnym na studia II stopnia z powodu wniesienia opłaty po terminie określonym w harmonogramie rekrutacji;
3) wielokrotnego, omyłkowego wniesienia opłaty;
4)niezdania przez kandydata egzaminu maturalnego.
Opłatę za przeprowadzenie rekrutacji zwraca się na pisemny wniosek kandydata.
W sytuacji omyłkowego przelewu należy złożyć wniosek o przeksięgowanie opłaty rekrutacyjnej.
Opłatę za przeprowadzenie rekrutacji zwraca się na pisemny wniosek kandydata. Wnioski można składać w siedzibie właściwej wydziałowej komisji rekrutacyjnej w terminie do 14 października 2022 r. w przypadku rekrutacji na semestr zimowy.
13. Mój wynik egzaminu maturalnego został podwyższony, czy mogę ponownie ubiegać się o przyjęcie na studia na PK?
Tak. Kandydaci, którzy ubiegali się o przyjęcie na studia I stopnia i którym, w wyniku weryfikacji sumy punktów lub odwołania od wyniku weryfikacji sumy punktów z części pisemnej egzaminu maturalnego, wniesionego do Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego, podwyższony został wynik egzaminu maturalnego z przedmiotu stanowiącego podstawę rekrutacji, mogą złożyć do właściwej komisji rekrutacyjnej wniosek o przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej. Wniosek można złożyć do 30 września 2022 r.
Komisje rekrutacyjne zobowiązane są uwzględnić zweryfikowany wynik egzaminu maturalnego. Przyjęcie na pierwszy rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych następuje w przypadku, gdy zweryfikowane wyniki przedłożone przez kandydatów spełniają kryteria punktowe, ustalone przez komisje rekrutacyjne w zakończonym postępowaniu rekrutacyjnym.
Rekrutacja uzupełniająca dotyczy wyłącznie rekrutacji przeprowadzanej na rok akademicki 2022/23 oraz wyłącznie tego kierunku studiów, o przyjęcie na który uprzednio ubiegał się kandydat.
Dział Kształcenia
ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków
rekrutacja@pk.edu.pl
tel. 12 632 86 44
© 2012–2019 Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki